.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مظلومیت ناتمام خبرنگاران در کلاردشت
ارسلان رسولی
مظلومیت ناتمام خبرنگاران در کلاردشت

در آستانه روز خبرنگار برخی از مدیران و مسئولان کلاردشت در اظهارات عجولانه خود با توهین به خبرنگاران این منطقه، آنان را دروغگو و هوچیگر اعلام می نمایند که خبرهای دروغ و غیر واقع را منتشر می کنند. و یا در ازای چاپ خبر، پول می گیرند. که گلایه این اظهارات غیرمنطقی از سوی ساسان شیخی نماینده خانه مطبوعات غرب استان در جلسه تجلیل از خبرنگاران چالوس و نوشهر به فرماندار چالوس ارائه گردید.
و آنچه که موجب تعجب مردم منطقه گردیده است اینکه یکی از مدیران در تماس با مدیرمسئول یکی از خبرگزاریها ضمن اعلام نارضایتی از درج خبری که خود متهم اصلی آن است، به نقل از مردم، خبرنگار این خبرگزاری را دروغگو و هوچیگر معرفی و اعلام می کند که از نظر مردم کلاردشت این خبرنگار دروغگو، و هوچیگر است، و از مدیر استانی این خبرگزاری می خواهد که خبرهای ارسالی از این خبرنگار کار نشود.
از افاضات دیگر مسئولان و هر آنچه از بابت دریافت پول در ازای خبر گفته شد به احترام ( ن و القلم ) می گذرم. و به سخنی با آنانکه خبرنگار را برای خود می خواهند بسنده می کنم.
و امّا بعد. . .!!.
هرچند این اظهارات در برابر شکایت و انتقادهای مسئولان درگذشته علیه این حقیرکه گاهاً به دادگاه و نیز تبرئه ختم می شد، از اهمیّت کمتری برخوردار است. ولی آنچه که امروز حائز اهمیت است، توقع برخی از مسئولان و مدیران اجرایی در به تصرف درآوردن خبرنگاران شناخته شده ای است که بتواند با دوربین و قلم خود، از راه رفتن، سخن گفتن، کلنگ زدن، دست دادن و حتی از خوردن و آشامیدن آنان عکس و خبر تهیه نمایند. تا با نصب در تابلوی اعلانات ادارات خود در نزد خانواده و. . . . احساس غرور و آرامش کنند. و اگر خبرنگاری با این شرایط پیدا نشد، حداقل در حوزه مدیریتی آنان ورود پیدا نکنند.
با این توصیف می شود نتیجه گرفت که خبرنگار حق ندارد از مردم و مشکلات آنان تصویر و خبر تهیه نماید. و یا از کم کاری دولتمردان مطلبی بنویسد. و این قانون مدیرانی است که انتقاد را علیرغم تأکید مدیران ارشد استانی مبنی برانتقاد پذیری مدیران، آن را نمی پذیرند.
خبرنگار حق ندارد از مسئولی سئوال کند شما که چندبار به خارج از کشور رفته اید ! ، هزینه این سفرها، از کجا تأمین شده است؟!.
خبرنگار حق ندارد خیابان، کوچه و پس کوچه های شهر را آشفته ببیند !. و از مشکل کمبود و قطع آب تمامی روستاهای منطقه حرفی بزند. که با گذشت دو ماه از وقوع سیل همچنان ادامه دارد. و اینکه چرا هیچ مسئولی نمی خواهد پاسخ گوی خواسته های مردم خوب کلاردشت باشد؟!.
و خبرنگار حق ندارد برای حل مشکل منطقه با اطلاع رسانی به موقع از آقای فرماندار و دیگر مسئولان و مدیران ارشد استانی کمک بگیرد !.
و چرا مدیران آب منطقه ای شهرستان های نوشهر و چالوس با گذشت 2 ماه از وقوع سیل برای رفع مشکل مردم سیلزده در منطقه حضور ندارند؟!، که به گفته مسئولان ستاد بحران، اگر مدیران اداره آب منطقه ای وظیفه اش را طی 40 سال اخیر در خصوص حفظ حریم و لایروبی رودخانه پرآب و خروشان سردآبرود انجام می داد امروز مردم کلاردشت و تأسیسات دولتی گرفتار خسارت ده ها میلیاردتومان خسارت نمی شدند.
چرا نباید مشکل 35ساله مردم و همه رانندگان که بارها به بخشداری و دیگرمسئولان شهرستان مراجعه و از خرابی، مه گرفتگی و نداشتن علائم رانندگی و خط کشی جاده کلاردشت به مرزن آباد اعتراض داشته و دارند حل شود، تاخسارت جانی و مالی در این محور به حداقل برسد!!.
و اگر همین خبرنگار بخواهد به نقد و بررسی منطقه زیبا وگردشگری کلاردشت که به دلیل ضعف مدیریتی آن از رونق گردشگری افتاده است به پردازد، فریاد اعتراض مسئولانی بلند خواهد شد که نه انتقادپذیرند و نه . . . .!!.
آنگاه این خبرنگار محکوم است به دروغ نوشتن و هوچیگری که آب به آسیاب دشمن می ریزد. درحالیکه خود دشمن نقد و بررسی اجتماعی و انتقاد سازنده را عین شکوفایی جامعه و زندگی بهتر مردم می داند.
دوستان !!. خبرنگار با مردم و درکنار مسئولان به وظیفه و رسالت خود عمل می کند. و نه کارش مچ گیری مسئولان است و نه به قصد تخریب فرد و افراد حقیقی و حقوقی گزارش و خبرتهیه می کند. و هیچ گاه برای مطرح کردن خود از صداقت کاری عدول نمی کند، زیرا اگر چنین کند، خودش بیشتر از دیگران می شکند. بدین خاطر هرگز راضی نمی شود مصداق چوپان دروغگو بر او اطلاق شود.

رسولی عمارلویی/خبرنگار شمال نیوز در کلاردشت


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 مرداد 1390
سلام ارسلان عزیزم می دانم چه میکشی . درمیان کلاردشت نقش یه رسانه فعال رو داری به همکاری چون شما افتخار میکنم. سلام وبرقرارباشی ..همکارکوچکت... ازتنکابن
نا شناس 3 شهريور 1390
اسم آقای رسولی را آقای « اعتراض» بگذارید بهتر است.چون به او احترام بشود اعتراض دارد, بی احترامی شود بطریق اولی!!!!! ما که 32سال اورا معترض دیده ایم. بر همه دولت ها اعتراض دارد. شاید دلش هنوز پیش رفقای دهه 50 اش باشد!!!! رفتار 32 اش بیانگر همین است. ای کاش کلاردشت یک خبرنگار صادق،شجاع ،خیر خواه ومعتقد داشت.!!!!! (عبدالله زاده)
نا شناس 6 شهريور 1390
آقاي عمارلو زياد حرف مي زني تا آنجايي كه من يادم هست شما همش ساز مخالف مي زنيد.كلارشت يك بخش كوچكي از ايران هست لزومي ندارد شما دايه مهربان تر از مادر باشيد.نكند منافع شما به خطر افتاده؟
سعید 7 شهريور 1390
آقای رسولی از دلسوزترین خبرنگاران منطقه غرب مازندارن هستند ایشان با انتقاد های بجا و دلسوزانه برای مردم کلاردشت همیشه پشتوانه خبررسانی در منطقه بوده و هستند.افرادی که با ایشان مشکل دارند در واقع افراد سودجو و نان به نرخ روز خور هستند که مخالف پیشرفت مناطقی چون کلاردشت هستند.
کلاردشت و مردم آن به داشتن خبرنگاری چون آقای رسولی افتخار میکند.
جعفری
نا شناس 8 شهريور 1390
آقاي محترم چرا نان به نرخ روز مي خوري و از عمارلويي حمايت مي كني؟عمارلويي حتما به تو قولي داده كه انقدر دستمال به دست گرفته اي .متمئنا مشكل كلاردشت رسول عمارلويي هست كه فرماندار و مسئولين شهر و شهرستان به كلاردشت بها نمي دهند. تا حالا نديم عمارلويي ساز مخالف كوك نكرده باشد همش ساز مخالف مي زند و كسي خوشبختانه به حرفش اهميت نمي دهد.
نا شناس 12 شهريور 1390
ساز مخالف ایشان برای افرادی است که وجود آنها در سمت ریاست برای منطقه مضر است و کارائی که ندارند هیچ فاقد صلاحیت مدیریتی هستند و همه این را می دانند.در ضمن نان به نرخ روز خور های این منطقه را همه میشناسند تا چند وقت دیگه بیشتر رویت خواهند شد!از شمال نیوز بابت بذل توجه به تنها خبرنگار دلسوز منطقه تشکر میکنم.
فریاد 31 شهريور 1390
درود بر عمارلوئی عزیز و درود برتمامی تلاشگران بی منت عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی؛ وجود اندیشمندان قلمی همچون رسولی عمارلوئی در منطقه باعث دلگرمی مردم آن دیار است و باعث ترس و دلهره مسئولینی که قلبا برای مردم کار نمی کنند و اینچنین است که این افراد اینگونه به وی و به تمامی صادقان و زحمت کشان عرصه مطبوعات ایراد می گیرند و آنها دروغگو می نامند! دروغگوی واقعی افرادی هستند که با استفاده از نام امام شهیدان و شهیدان عزیز و در زیر چادراسلام وانقلاب به پست و مسندی رسیده اند و درحال هستند! و حق هم دارند از امثال ارسلاخان ترس و واهمه داشته باشند که نکند دستشان رو شود!وظیفه یک مطبوعاتی سالم به چالش کشاندن و انتقاد سازنده است وگرنه جائی که کار درست انجام می شود چون برای رضای خداست نیاز به تشکر ندارد و وظیفه فرد است جائیکه خدائی ناکرده قصوری انجام گرفته بایستی این تلاشگران عرصه اطلاع رسانی با اگه سازی درست و به موقع از گسترش آن جلوگیری نمایند و هشدارلازم را اعلام فرمایند.خدا را شاکرم که همچنان در این دیار افرادی دلسوز و توانمند و خبرنگارانی شجاع وجوددارند و مردم منطقه می توانند با خیال راحت به امورات شخصی خود به پردازند چراکه خبرنگاران منطقه به عنوان گوش وچشم آنها بیدار و زنده و استوار هستندومطمئنا هرجائی لازم باشد تمامی شهروندان در حمایت ازاین تلاشگران به میدانخواهند امد.زنده باد آزادی قلم زنده باد دولت پاسخگو زنده باد تمامی تلاشگران عرصه اطلاع رسانی وآگاه سازی ..غرب استان مازندران - چالوس - فریاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.